Ana Sayfa
Duyurular
2023-2024 Bahar Yarıyılı Derse Yazılma ve Kayıt Yenileme Duyurusu

2023-2024 Bahar Yarıyılı Derse Yazılma ve Kayıt Yenileme Duyurusu

Derse yazılma 5-6-7 Şubat 2024

Açılan seçimlik derslerin belirlenmesi

 8 Şubat 2024 (Bu tarihte sistem kapalı olacaktır)

Açılmayan seçimlik ders yerine yazılma

9-10-11 Şubat 2024

Mazeretli ve İlave derse yazılma

12-16 Şubat 2024
(Hiç yazılma yapmayan/yapamayan öğrenciler de bu tarihlerde yazılma yapabileceklerdir)

Derse yazılma adresi

https://sabis.sakarya.edu.tr/

NOT 1 : Yazılma işlemleri SABİS hesaplarından elektronik ortamda yapılacaktır. Üniversitemize yeni kayıt yaptırıp derse yazılma yapmak isteyen öğrenciler de ara sınıflar gibi elektronik ortamda derse yazılma işlemi yapacaklardır.

NOT 2:  Adapazarı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde Danışman Onayı şartı ARANMAMAKTADIR.

 

DERSE YAZILMA İŞLEMLERİ

1- Katkı Payı/Öğrenim Ücreti yatırma işlemi: İkinci Öğretim veya Uzaktan (karma) Öğretim öğrencileri ile normal program süresini geçen birinci öğretim öğrencileri derse yazılma işlemi yapabilmeleri için 01 Şubat 2024 tarihinden itibaren katkı payı/öğrenim ücreti ödemesini yapmalıdır. Normal program süresi içerisinde olan birinci öğretim öğrencileri katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi yapmalarına gerek yoktur (Yurt dışından kabul edilen öğrenciler hariç). Öğrenciler ödemeleri gereken katkı payı/öğrenim ücreti miktarlarını Öğrenci Bilgi Sisteminde Derse Yazılma Menüsünden görebilmektedirler.

Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Ödemeleri; 01 Şubat 2024 Tarihinden Akademik Takvimde Belirtilen Derse Yazılmaların Son Gününe (dahil) Kadar, https://odeme.sakarya.edu.tr/ adresinden BÜTÜN BANKALARIN KREDİ KARTI ve BANKA KARTIYLA (SANAL POS) YAPILABİLECEĞİ GİBİ......AKBANK'ın Bütün Şube Veznelerinden, Akbank İnternet Bankacılığından TC KİMLİK NUMARALARI ile Yapılabilir. Öğrencilerimizin Üniversitemizde Önlisans, Lisans veya Lisansüstü olarak öğrenciliği olabildiğinden bu durumda olan öğrenciler TC numarasından sonra eğitim almak istedikleri programa ait öğrenci numarasını seçerek borcu/borçları ödeyebileceklerdir.

Harç İşlemleri ve Ödemeler İle İlgili Tıklayınız.

Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptıran öğrencilerin, İKİNCİ YÜKSEKÖĞRETİM programına ait öğrenci katkı paylarını, KENDİLERİNİN karşılamaları gerekmektedir.

 

2- Adım adım Derse yazılma işlemi (1. Sınıf öğrencileri de derse yazılma işlemi yapacaklardır)

  • https://sabis.sakarya.edu.tr/tr/Login kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptıktan sonra Öğrenci Bilgi Sistemi (OBİS) menüsünü seçiniz.
  • Sol menüden Derse Yazılmayı seçiniz.
  • Açılan ekranda görülen ve seçmek istediğiniz dersler için Ekle butonuna basınız.
  • Seçtiğiniz dersler sayfanın üst kısmında görünecektir derslerinize son halini verdikten sora Danışman Onayına Gönder butonuna basarak dersleri onaya gönderiniz (Danışman ataması yapılmayan öğrenciler için yazılma esnasında danışman onayına gerek yoktur).
  • Danışman Onayına Gönder butonuna basıldıktan sonra sistem Seçilen Dersler menüsünü açacaktır. Eğer burada derslerinizle ilgili sorun olduğunu düşünürseniz danışman onaylayana kadar değişiklik yapılabilirsiniz, Danışman Onayından sonra değişiklik yapılamayacaktır

Önlisans ve Lisans Öğrencileri İçin Derse Yazılma İle İlgili Notlar

  • Öğrenciler, Zorunlu ve seçimlik derslerine belirtilen tarihlerde kayıt olacaktır.
  • Üniversite Ortak Seçmeli Derslerine kayıtlar, ilan edilen KOTA’lar dahilinde yapılacaktır.
  • Öğrenciler, Bölüm Seçmeli ve Fakülte Seçmeli Derslerine KOTA belirlendi ise kota dahilinde yazılma yapacak ve ilk yazılan öğrenciden başlayarak kontenjan dolunca yazılma kabul edilmeyecektir.
  • Kotasız olarak kayıt olunan Bölüm Seçmeli ve Fakülte Seçmeli Derslerine daha sonra kota konulduğunda öğrenciler “Genel Not Ortalaması (GNO)”na göre sıralanacak ve kota dışında kalan öğrencilerin ilgili derse yazılması iptal olacaktır. Açılan dersler arasından başka bir derse 9-10-11 Şubat 2024 tarihlerinde yazılma yapılabilir.
  • Ders seçme işlemi esnasında öğrenci dersin karşısında belirtilen Ekle butonuna bastığında derse yazılmış olur.
  • Seçilen dersler sayfanın üst kısmında görünür, ders yazılma işleminizi tamamladığınızda Danışman Onayına Gönder (Danışman ataması yapılmayanlar hariç) butonuna basarak seçilen dersler onaya gönderilmelidir.
  • Danışman; ders seçme işleminizde bir değişiklik gerektiğinde sizi OBİS üzerinden bilgilendirecektir. Danışmanın değişiklik önerisi yerine getirilerek tekrar ders seçimi yapılmalıdır.
  • Danışmanın ders seçme işleminizi onaylamasından sonra ders değişikliği yapılamayacaktır.
  • Öğrenciler, bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere 30 AKTS ile birlikte 10 AKTS’lik veya 2 derse kayıt yaptırabilir.
  • Bir üst sınıftan ders alma kriteri: 2.yarıyıl veya yıllık programda 1.yılın sonundan itibaren bulunduğu döneme kadar tüm derslerini almış ve başarmış olmak kaydıyla GANO'su 3.00 ve üzeri olmasıdır.
  • Üstten ders alma kriterine sahip olan öğrenciler ile ÇAP ve Yandal öğrencileri 30 AKTS ile birlikte 15 AKTS’lik veya 3 derse kayıt yaptırabilirler. Bu öğrenciler bulundukları yarıyılın bir üst sınıfından da ders alabilir.
  • Öğrenciler alt dönemlerde hiç almadığı ve DZ notlu derse/derslere öncelikli yazılmak zorundadır.
  • Önlisans ve lisans programlarında ilk defa alınan veya DZ notlu derslerde çakışma kontrolü yapılır, diğer derslerde yapılmaz.
  • Devam şartı sağlanmış önceki dönem dersleri için çakışma kontrolü yapılmaz ve bu durumdaki öğrencilerden ilgili ders için devam şartı aranmaz.
  • İkili öğretim olan bölümlerde çakışma olması durumunda sistem öğrenciyi uyarır, öğrenci daha önce devam şartını sağladığı ders(ler) için isterse dersi çakıştığı hali ile ya da diğer öğretim türünden alabilir.
  • Öğrenci ders planında yer alan Seçmeli adedinden fazla ders alamaz. Ancak yükseltmeye yerine alabilir. Bu durumda alınan son not ve son ders geçerli olacaktır. Lütfen yazılırken bu kurala dikkat ediniz.
  • AKTS eksiği nedeniyle fazladan seçmeli ders alması gereken öğrenciler Mazeretli Yazılma (12-16 Şubat 2024) tarihlerinde ilgili öğrenci işlerine dilekçe ile başvurarak derse yazılma yapabilirler (Form için tıklayın).
  • Kontenjan dışı kalıp seçmeli derse yazılamayan öğrenciler, 9-10-11 Şubat 2024 tarihleri arasında kotaları dolmamış seçmeli derslerden dilediklerini seçebileceklerdir.
  • Mazeretli Derse Yazılma ile ilgili ilanlarımız daha sonra ilan edilecektir. Lütfen sayfamızdan kontrol ediniz.

 

ÖNEMLİ : SAÜ Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin Kayıt Yenileme ve Derse Yazılma ile ilgili değişiklik maddesi 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren tüm öğrencilerimize uygulanacaktır. Konu ile ilgili bilgilendirme metnine ulaşmak için tıklayınız.

  Madde 7 :(2) Öğrenciler, alt dönemlerden başarısız olduğu, hiç almadığı ya da devam şartı sağlamadığı ders veya derslere öncelikle yazılmak zorundadır…..

   (3) İkinci yarıyıldan sonraki tüm dönemlerde;

     a) GNO’su 1.80'in altında kalan öğrenciler bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere en fazla 25 AKTS'lik derse,

     b) GNO’su 1.80 ve üzerinde olan öğrenciler bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere 30 AKTS ile birlikte 10 AKTS’lik veya 2 derse,

kayıt yaptırabilir.

          ÖNEMLİ: Sınıf geçmede 1,80 kuralı 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında uygulanmayacak olsa da Bitirme Çalışması gibi kendisine ait 1,80 kuralı bulunan derslerde uygulama devam etmektedir.